schrijf u in voor onze nieuwsbrief.

schrijf u hier in voor onze nieuwsbrief

Slaaptips.

Wil het zandmannetje maar niet komen? Laten we dan schaapjes tellen. Of mediteren. Kamillethee? Of lekker vrijen…

Kan je de slaap nog steeds niet vatten? Neem dan hier even deze slaaptips in acht.

RESPECTEER REGELMAAT IN JE SLAAPPATROON

Ga op een vast tijdstip slapen en sta steeds op hetzelfde uur op.

ZORG VOOR EEN GOEDE SLAAPOMGEVING

Een goede slaapomgeving is een geluidloze, verduisterde ruimte waar de temperatuur rond de 16° Celsius schommelt. Ook dient de ruimte regelmatig geventileerd te worden.

LAAT JE TABLET OF SMARTPHONE LOS

Deze apparaten produceren een blauw licht die de natuurlijke productie van het slaaphormoon melatonine afremt. Neem liever iets anders vast voor je gaat slapen, je partner?;)

DOMPEL JE ONDER IN WARMTE

Warmte maakt slaperig..Neem een warm bad of een hete douche of drink een warme kruidenthee.

MIJD CAFEÏNE EN ALCOHOL

Een cafeïneshot ‘halveert’ maar in vijf uur tijd en alcohol zal je ‘s morgens vroeger wekken.

SPORT OVERDAG EN NIET VLAK VOOR HET SLAPENGAAN

Sporten geeft een adrenalinestoot en dus energie.

STOP MET PIEKEREN

Kan je het piekeren niet laten? Leg dan een boekje naast je bed en en pen alles neer. Een leeg hoofd resulteert in een zorgeloze slaap.

RESPECTEER JE BIOLOGISCHE KLOK

Hou rekening met je eigen slaapbehoefte.

ZORG VOOR EEN GOEDE MATRAS EN GOED HOOFDKUSSEN

Een aangepast slaapsysteem is cruciaal om monter en opgeladen wakker te worden.

TOCH MAAR EVEN FANNATIC BELLEN?

Graag analyseer ik uw nachten, om u wakkere dagen te kunnen bezorgen.